طراحی لوگو حرفه ای و درک 7 نکته ی مهم!

طراحی لوگو حرفه ای و درک 7 نکته ی مهم!

طراحی لوگو حرفه ای چگونه انجام می شود؟هویت کسب و کار، مهم ترین چیزی است که در اختیار داریم و مهمترین جنبه از هویت ما، لوگوی ماست!

آذر 15، 1401 | #تگ عمومی | طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای توسط تیم مدیا چطوری است؟

هویت کسب و کار، مهم ترین چیزی است که در اختیار داریم و مهمترین جنبه از هویت ما، لوگوی ماست!

به همین دلیل است که طراحی لوگو را باید بسیار مهم بدانیم. متاسفانه بارها دیده ایم که کسب و کارهای استارتاپی و جوان، به اندازه ی کافی به طراحی لوگو حرفه ای اهمیت نمی دهند!

اشتباه بزرگی می کنند!

طراحی لوگو از همان ابتدای کار باید حرفه ای باشد. فرض کنید که موسس شرکت بزرگ نایک از ابتدا به این مسئله اهمیت نمیداد و با خودش می گفت: ما که کسب و کار بزرگی نیستیم که بخواهیم برای طراحی لوگو هزینه کنیم. پس بی خیال!

اما کسب و کارهای بزرگ، افکار بزرگی در سر می پرورانند و می دانند که قرار نیست همیشه کوچک بمانند!

به همین دلیل در این مقاله از وبسایت آژانس خلاقیت مدیا می خواهیم در مورد اهمیت طراحی لوگو حرفه ای صحبت کنیم و بگوییم که چه نکاتی به هنگام طراحی لوگو باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر این موضوع برایتان جالب است و یا می خواهید سفارش طراحی لوگو به تیم مدیا بدهید، بد نیست ابتدا این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

نکات مهم در طراحی لوگو

زمانی که می خواهید لوگو طراحی کنید یا سفارش بدهید، چه چیزهایی به ذهنتان خطور می کند؟ اساساً چه توقعی از لوگوی خود دارید؟

در ادامه می خواهیم به 7 نکته ی بسیار مهم در طراحی لوگو حرفه ای اشاره کنیم:

طراحی لوگو حرفه ای

  • سادگی در طراحی لوگو

شاید تصورتان بر این است که منظورمان از حرفه ای این است که حتما لوگوی پیچیده و مفهومی داشته باشید. اما دقیقا برعکس است:

یک لوگوی خوب و حرفه ای در گام اول باید ساده باشد. به نحوی که به سرعت مفهوم مورد نظر طراح را به مخاطب القاء کند. مثلا لوگوی اپل را حتما دیده اید: سیب گاز زده ای که امروزه در کل دنیا شناخته شده است!

آیا پیچیدگی خاصی در این لوگو دیده اید؟! طبیعتا خیر!

تنها چیز مهمی که در مورد این لوگو وجود دارد، سادگی و زیبایی آن است. در حقیقت خود آقای استیو جابز اصرار زیادی بر سادگی داشت و می توانید این مسئله را در طراحی موبایل هایی که زیر نظر او انجام شده است نیز ببینید!

یک لوگو در وهله ی اول باید ساده باشد. نوعی از سادگی که همراه با خلاقیت است و نشان دهنده ی هوش و تجربه ی طراح می باشد.

  • الهام گرفتن از دیگران در طراحی لوگو

شاید برایتان عجیب باشد که این مسئله را عنوان می کنیم:

اما واقعیت این جاست که برای طراحی یک لوگوی خوب و حرفه ای، باید نیم نگاهی هم به رقبا و برندهای حرفه ای داشت و از آن ها الهام گرفت. منظورمان این نیست که از لوگوی این برندها کپی کنید، بلکه می خواهیم بگوییم که تکنیک آن ها را مد نظر داشته باشید.

مثلا قرار نیست که با تقلید از لوگوی نایکی یا آدیداس، برند بزرگی شوید. بلکه می توانید از سادگی و اختصار به کار رفته در طراحی این لوگوها الهام بگیرید.

طراحی لوگو حرفه ای

  • شناخت کافی از علم رنگ شناسی و روانشناسی

نکته ی بسیار مهمی که در طراحی لوگو باید مورد توجه قرار بگیرد این است که طراح بهتر است که به علم روانشناسی رنگ و ...اشراف داشته باشد.

آیا می دانید کدام رنگ ها هیجان برای خرید را افزایش می دهند؟ می دانید که تفاوت طرح های دایره با مربع چیست؟ کسب و کار مورد نظرتان با چه نوع رنگ و طرحی همخوانی بیشتری دارد؟

یک طراح لوگوی حرفه ای به علوم رنگ شناسی و روانشناسی آشناست و می دانید که هر رنگی چه تاثیری روی مخاطب می گذارد. هرچقدر که این اطلاعات به روزتر باشد، احتمال اینکه اثرگذاری آن نیز بالاتر برود، بیشتر است.

  • شناخت هدف طراحی

با طراحی لوگو می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ آیا می خواهید در ذهن مخاطب خود تا همیشه باقی بمانید؟ آیا می خواهید مفهوم خاصی را به وی القاء کنید؟ اساسا به دنبال لوگو هستید یا لوگوتایپ؟ کسب و کارتان چیست؟

پاسخ به تمام این سوالات باعث می شود که هدف خود از طراحی لوگو را بهتر درک کنید و به این ترتیب نتایج بهتری بگیرید!

  • خلاقیت در طراحی لوگو

مهم ترین عنصر لازمه ی هر طراحی، خلاقیت است!

بدون خلاقیت نمی توان هیچ ارزشی برای کار طراح قائل شد. در نهایت وی تبدیل به یک کپی کار می شود که صرفاً کار کردن با نرم افزار فوتوشاپ را بلد است.

متاسفانه در حال حاضر، هر کسی که بلد است با نرم افزارهای طراحی لوگو کار کند فکر می کند که طراح است. اما واقعیت این جاست که فوتوشاپ و دیگر نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای، صرفا ابزاری در دست طراح و هنرمند است. اگر خلاقیتی وجود نداشته باشد، نمی توان امتیاز خاصی برای وی در نظر گرفت.

  • استفاده ی خلاقانه از اشکال هندسی و رنگ ها در طراحی

یکی دیگر از نکاتی که خیلی باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن ارتباطات معنایی میان شکل های هندسی مختلف و رنگ هاست! مثلا اگر کسب و کاری که می خواهید برایش لوگو طراحی کنید، مربوط به زیبایی زنان است، به چه چیزهایی توجه می کنید؟

مثلا طرح های دایره شکل، فرم زنانه تری دارند. یا رفتن به سراغ رنگ های روشن و مکمل هم، می تواند اثرگذرای عمیق تری در مخاطب داشته باشد.

فراموش نکنید که انتخاب فونت مناسب نیز از دیگر کارهایی است که یک طراح حرفه ای باید انجام بدهد. فونت مورد نظر باید علاوه بر زیبایی، ساده هم باشد تا به سرعت درک و دریافت شود.

  • مخاطب را بشناسید!

نکته ی مهم و نهایی در طراحی لوگو این است که حتما مخاطب خود را بشناسید. قرار است این لوگو برای چه کسب و کاری باشد و مخاطب آن کسب و کار کیست؟

پاسخ به این سوالات می تواند کمک زیادی به طراح بکند. مثلا قرار است که لوگوی یک آموزشکده ی کنکور را طراحی کنید؟ طبیعتا مخاطب چنین آموزشگاهی، جوانان 15 الی 17 ساله هستند که پشت کنکوری حساب می شوند. بنابراین باید با توجه به آن ها لوگوی مورد نظر را طراحی کرد.

 

قیمت طراحی لوگوی حرفه ای توسط آژانس خلاقیت مدیا

در آژانس خلاقیت مدیا روند کار به این صورت است:

تیم حرفه ای گرافیست ما، اطلاعاتی کلی در مورد کسب و کار به دست می آورد. با سفارش دهنده صحبت می کنیم و خواسته های او را نیز جویا می شویم. با توجه به کسب و کار، رنگ و طرح مورد نظر انتخاب می شود. چند اتود زده می شود تا در نهایت یکی از آن ها مورد پسند قرار می گیرد.

به طور کلی، روند کاری ما در آژانس خلاقیت مدیا کاملا پویا و تعاملی است. تا زمانی که رضایت صد در صد دو طرفه حاصل نشود، ما دست از کار و طراحی برنمی داریم.

در ضمن شما عزیزان می توانید با کلیک روی منوی تعرفه ها، قیمت تمام خدمات تیم مدیا از جمله طراحی لوگو را مشاهده کنید.

سخن آخر

در نهایت می خواهیم یک بار دیگر عنوان کنیم که اهمیت طراحی لوگو حرفه ای را دست کم نگیرید!

شاید فکر کنید که می شود این کار را به آینده موکول کرد یا فعلا ضرورتی ندارد. اما اگر یک کسب و کار نوین هستید، این بخش مهمی از کار شماست. پس همین امروز اقدام کنید و یک لوگوی حرفه ای داشته باشید.

داشتن لوگو می تواند کلاس کاری شما را افزایش بدهد و پرستیژ دیگری برای کسب و کارتان به ارمغان بیاورد.

ما در تیم مدیا، منتظرتان هستیم...

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات