افزایش فروش در اینستاگرام با مثال و نمونه!
افزایش فروش در اینستاگرام ممکن است؟ آیا می توان با استفاده از تکنیک و روش، فروش خود را در این پلتفرم بیشتر کرد؟
افزایش فروش در اینستاگرام
چه کسی 12 سال پیش که برای اولین بار پلتفرم اینستاگرام معرفی شد، فکر می کرد که این شبکه مجازی خیلی زود به محلی عالی برای فروش محصول و خدمات تبدیل شود؟ روزهای اولی که این اپلیکیشن موبایلی به بازار عرضه شده بود، مردم برای انتشار عکس و فیلم های خود از آن بهره می گرفتند اما خیلی زود، برخی از اینلفوئنسرها و متخصصان بازاریابی آنلاین به پتانسیل این شبکه پی بردند و طولی نکشید که موج اول بازاریابان اینستاگرامی موفق به کسب درآمدهای میلیونی از آن شدند.
گرچه الگوریتم های اینستاگرام به طور دائم در حال تغییر هستند اما یادگیری برخی تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام، می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا چند تکنیک عالی را به شما آموزش دهیم.
صفر تا صد افزایش فروش در اینستاگرام
برای افزایش فروش در پیج اینستاگرام باید آن را به خوبی بشناسید. بعد از آن شناخت مخاطبان این شبکه اجتماعی اهمیت پیدا می کند. تکنیک های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید فروش خود را بیشتر کنید:
ایده فروش محصول در اینستاگرام
اگر صاحب یک محصول هستید و می خواهید آن را از طریق اینستاگرام بفروشید، چند ایده برایتان داریم:
استفاده از روش مقایسه
مقایسه همواره جواب می دهد و بخشی از ذهن مخاطب را درگیر می کند. می توانید محصول خود را با یک کالای مشابه مقایسه کرده و مزیت های محصول خود را اعلام کنید. مثلا در صورتی که فلاسک چای می فروشید، مقدار اندکی چای از فلاسک خود روی دستتان بریزید و فوراً عقب بکشید. اینگونه نشان می دهید که فلاسک شما، چای را داغ نگه می دارد. بعد سراغ یک فلاسک دیگر بروید و مثلا به طرز اغراق آمیزی نشان دهید که با چای داخل آن فلاسک، می توانید صورت خود را هم بشوئید. از بس که چای داخل فلاسک سرد است!!!
استفاده از روش متناقض نما
شما می توانید از تناقص صدا و تصویر، مخاطب جلب کنید و فروش خود را بیشتر کنید. مثلاً اگر فروشنده خرما هستید، خرماهای پرشیره و با کیفیت خود را نشان بدهید و بگویید که اصلا از ما خرما نخر! چون که ما خرمای پرشیره و باکیفیت نداریم!!!!
استفاده از تکنیک شوک و کنجکاوی
برای درک بهتر مخاطب باید ساز و کار ذهن وی را بشناسید. مردم خیلی سریع نسبت به مطالب شوکه کننده واکنش نشان می دهند. حالا اگر این مطالب شوکه کننده را با برانگیختگی حس کنجکاوی توأمان کنید، قطعا افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه خواهید کرد.
مثلا اگر فروشنده یک محصول افزایش رشد موها هستید، می توانید ویدیوهای خود را اینگونه شروع کنید: باور نمیشه که با این محصول، رشد موهام سه برابر شد. فکر میکنی اسم محصول چیه؟ بیا تا بهت بگم...
افزایش فروش از طریق استوری
استوری ها هم محل خیلی خوبی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اگر می خواهید بازدید استوری های پیج شما چند برابر شود، حتما این تکنیک ها را به کار بگیرید!
تکنیک شهرزاد قصه گو
این تکنیک را مجموعه مدیا برای پیج های مختلف به کار برده و همیشه جواب گرفته است. حتی پیچ هایی که فالور زیادی نداشتند، توانستند از این طریق، ویو استوری خود را 3 برابر کنند.
در این تکنیک باید قصه گویی را بلد باشید. می توانید استوری اول را با یک موضوع هیجان انگیز و کنجکاوکننده شروع کنید. مثلا فرض کنید که فروشنده لباس هستید. در استوری اول خود، عکس یکی از محصولات خود را بگذارید که کاملاً خراب و پاره شده است. بعد از مخاطبان خود بخواهید که حدس بزنند چه بلایی سر لباس آمده! جواب های آن ها را استوری کنید و در مورد هر یک از حدس های مخاطبان، نظر خود را اضافه کنید. در آخر و با آب و تاب دادن قصه، ماجرای پاره شدن لباس را تعریف کنید. تضمین می کنیم که با این روش، بازدید استوری چند برابر می شود.
به زودی در دوره های آموزش تولید محتوا در اینستاگرام که توسط تیم مدیا در حال تهیه و تدوین است، تکنیک های بیشتری را به شما آموزش خواهیم داد.
سخن آخر
در نهایت باید بگوییم که افزایش فروش در اینستاگرام کار عجیب و غریبی نیست. کافیست یک سری تکنیک و فرمول را یاد بگیرید و هرگز در این مسیر افسرده و نااُمید نشوید. فراموش نکنید که تنها چیزی که میان شما و موفقیت در این پلتفرم باقی مانده، گام اول است. گام اول را محکم و قدرتمند بردارید و شروع کنید.