تولید محتوا در اینستاگرام + چند ایده جذاب!

تولید محتوا در اینستاگرام + چند ایده جذاب!

تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کند تا کسب و کار بهتری داشته باشید. اما چگونه تولید محتوا کنیم؟

اسفند 16، 1402 | #تگ عمومی | تولید محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

این روزها همه یک اکانت فعال اینستاگرام دارند. از آنلاین شاپ گرفته تا پیج های شخصی! مردم فهمیده اند که یک اکانت اینستاگرامی می تواند کمک زیادی به رشد کسب و کارشان بکند. حتی خود این اکانت هم می تواند به منبع کسب درآمد تبدیل شود.

اما بدون تولید محتوای خلاقانه، نمی توان قدم از قدم پیش برد. حالا باید چکار کنیم؟ ایده محتوای اینستاگرام را از کجا پیدا کنیم؟!

در این مقاله از وبسایت مدیا می خواهیم در مورد تولید محتوا در اینستاگرام و ایده یابی حرف بزنیم. با ما همراه باشید.

ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام

قبل از اینکه به سراغ معرفی ایده های خود برویم، باید شما را با برخی از مهم ترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا کنیم. برای آغاز فعالیت خود باید ابزارهای زیر را داشته باشید:

  • یک گوشی موبایل با کیفیت تصویربرداری خوب یا عالی
  • نصب نرم افزارهای ادیت فیلم و عکس مثل capcut و Inshot
  • تجهیزات صدابرداری( یک میکروفون یقه ای کوچک هم کفایت می کند)
  • یک رینگ لایت ساده( این وسیله را می توان از قیمت 350 هزار تومان به بالا در بازار پیدا کرد)

حالا که این ابزارها را در اختیار دارید، شروع کنید و ایده های زیر را برای کسب و کارتان به کار ببرید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام به جز یک سر پرشور و روحیه ای ماجراجو، چیز دیگری نیاز ندارد. واقعیت اینجاست که بعد از دو سه بار ساخت محتوا، ایده های محتوایی به سمتتان سرازیر می شوند.

اما برای شروع اجازه بدهید چند ایده ی کلی به شما بدهیم:

ولاگ معرفی بسازید!

مردم تشنه ی دانستن در مورد شما هستند. شما که هستید؟ چه شد که به سمت این کسب و کار آمدید؟ چه مزیتی نسبت به دیگران دارید؟ دردها و رنج هایی که در این مسیر کشیده اید، چه بوده؟!

واقعیت اینجاست که مردم کنجکاوی بیمارگونه ای در خصوص زندگی خصوصی دیگران دارند. به عنوان یک تولیدکننده محتوا در اینستاگرام، سعی کنید بالانسی میان نیاز مردم و حریم شخصی زندگی تان ایجاد کنید.

با لحنی صمیمانه یک ولاگ شخصی بگیرید و در مورد خودتان حرف بزنید. دغدغه تان را معرفی کنید و بگویید که چه کاری از پس شما برمی آید.

تولید محتوا در اینستاگرام

دیگران را تحلیل کنید!

اگر کسب و کاری در فضای اینستاگرام دارید، برای دیده شدن باید همکاران و رقبای خود را بررسی کنید. مثلا اگر لوگو طراحی می کنید، لوگوی دیگران را نقد و بررسی کنید و نظرات خود را بگویید. مردم عاشق این هستند که نظر شما را در مورد دیگران بدانند.

قصه گویی کنید!

این سبک از تولیدمحتوا به خلاقیت زیادی احتیاج دارد. می توانید داستان یک روز کاری خود را به شکل قصه تعریف کنید. یا در استوری های خود، یک هدف روزانه در نظر بگیرید و در طی روز، داستان رسیدن به این هدف را در استوری ها تعریف کنید.

مثلا اگر فروشنده لباس هستید، استوری های خود را با آغاز روز شروع کنید. از مغازه خالی عکس بگیرید و بگویید که در انتظار مشتری هستید. بعد از آن، گپ و گفت های خود و مشتریان خود را در استوری بگذارید. در نهایت، از پایان روز کاری خود عکس بگذارید و جمع فروشتان را به مخاطب نشان دهید. این یک قصه کامل است که می تواند برای خیلی از مخاطبان جذاب باشد.

استراتژی محتوایی داشته باشید!
 

داشتن یک استراتژی محتوایی می تواند تا حد خیلی زیادی تکلیف شما را روشن کند و از سردرگمی نجاتتان بدهد. واقعیت اینجاست که نمی توان پیج اینستاگرام را به امان خدا رها کرد و با یک ساز و کار الله بختکی، پست و استوری گذاشت.

استراتژی محتوایی در اینستاگرام

تحلیل بیش از هزار پیج اینستاگرامی ما را به این نتیجه رسانده که قطعا تمام پیج های موفق اینستاگرام با برنامه و سناریو پیش رفته اند و موفق شده اند.

نوشتن استراتژی محتوایی برای یک پیج اینستاگرامی شامل چند بخش است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

استوری های روزانه

برای هر روز خود، تعداد 5 الی 7 استوری در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تمام این استوری ها، یک خط ثابت دارند که آن ها را مانند نخ تسبیح به هم وصل می کند. واقعیت اینجاست که برای افزایش بازدید استوری ها باید فرمول موفقیت در آن را بلد باشید. مثل یک شهرزاد قصه گو عمل کنید و هر استوری را به دیگری ارتباط دهید تا هیچگاه ارتباط مخاطب با شما قطع نشود.

فراموش نکنید که اگر روزانه 20 استوری بگذارید، احتمالاً خیلی زود حوصله مخاطب از پیج شما سر خواهد رفت و از یک جایی به بعد آن ها را دنبال نخواهد کرد. به یاد داشته باشید که هر داستان جذابی، باید یک جایی به پایان برسد!

انتشار پست ها و ریلز

از هفت روز هفته، باید حداقل شش روز پست و ریل برای انتشار در پیج خود داشته باشید. برای موفقیت بیشتر بهتر است که این پست ها یک فرمول مشخص را دنبال کنند. مثلا هفته ای یک ریل حاوی مطلب طنز مرتبط به کار خود بگذارید. باید دو تا از پست های هفتگی شما اسلایدی باشند؛ چرا که این نوع پست ها برای پیج، فالور به همراه می آورند.

تعامل و ارتباط با مخاطب

روزانه بخشی از فعالیت روی پیج باید به تعامل و ارتباط با مخاطب اختصاص پیدا کند. مثلا با رقبای خود تعامل کنید و نظرات صادقانه خود را با آن ها در میان بگذارید. پاسخ کامنت ها و دایرکت های مخاطبان خود را بدهید و هیچ نظری را بی پاسخ نگذارید. فراموش نکنید که هر یک از این کامنت ها یک سرنخ فروش محسوب می شوند و باید از آن ها استفاده کنید.

برای تعامل با مشتریان خود نیز یک استراتژی داشته باشید. مثلا روزانه 30 دقیقه به کامنت ها پاسخ دهید و آن را به ساعت مشخصی موکول کنید.

قیمت تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوای  اینستاگرامی کار مداوم و پیچیده ای است. شما باید همواره از مخاطب جلوتر باشید و ایده های خلاقانه ای داشته باشید. در این مسیر، بد نیست که از کمک های یک مشاور تولید محتوای اینستاگرامی بهره مند شوید.

در تیم خلاقیت و تبلیغاتی مدیا، پکیج های مختلفی برای تولید محتوا در اینستاگرام به مشتریان عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پکیج ها به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کند تا در حوزه تخصصی خودتان، شناخته شوید. اینستاگرام امکان ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان را فراهم می کند. بنابراین باید از این فرصت برای اثرگذاری بیشتر استفاده کرد.

 

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات