طراحی لوگوموشن: ظاهر کارت رو حرفه ای کن!
طراحی لوگوموشن به چه کار مشاغل می آید؟ آیا می توانم با طراحی لوگوموشن، کسب و کار خود را بهبود ببخشم؟!
طراحی لوگوموشن و کاربردهای آن
طراحی لوگوموشن
بارها گفته ایم که لوگوی یک برند، نشانگر هویت اوست! شاید زمان نتوانیم تشخیص بدهیم که فلان موبایل محصول کدام شرکت است. اما به محض اینکه آن را برمی گردانیم و چشممان به لوگوی سیب گاز خورده می افتد، فورا متوجه می شویم که متعلق به کدام برند است.
اما لوگوموشن چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ در کجا از این لوگوموشن ها استفاده می شود؟ اصلا به چه دردی می خورد؟
در این مقاله از آژانس خلاقیت مدیا می خواهیم در مورد لوگوموشن بیشتر صحبت کنیم. برخی از بهترین پروژه های انجام شده توسط تیم مدیا، لوگوموشن بوده اند. بنابراین می توانیم هزاران کلمه در خصوص اهمیت این موضوع صحبت کنیم. اگر شما هم دلتان می خواهد اطلاعات بیشتری به دست آورید، ادامه ی این متن را از دست ندهید.
لوگوموشن چیست؟
لوگوموشن، فایلی ویدیویی است که در طی آن، لوگوی یک کسب و کار با حرکت های خاص، صوت های ویژه و آیکون های گرافیکی نمایش داده می شود. البته فراموش نکنید که نام دیگر این لوگوموشن ها، لوگواینترو یا آرم استیشن نیز هست.
زمانی که بحث هویت بصری برند مطرح باشد، اهمیت لوگوموشن مشخص می شود. تصور کنید در ابتدای هر ویدیویی که مربوط به کسب و کارتان است، این لوگوموشن نمایش داده شود. طبیعی است که آگاهی مخاطب نسبت به برند شما افزایش پیدا می کند.
در حال حاضر از ابزارها و نرم افزارهای مختلفی برای ساخت لوگوموشن استفاده می شود و تبدیل به شاخه ای جداگانه از هنر گرافیک شده است.
انواع لوگوموشن
احتمالا شما هم انواع مختلفی از لوگوموشن ها را در ابتدای ویدیوهای تبلیغاتی دیده اید. اما آیا می دانید که بر چه اساسی، این لوگوموشن ها را دسته بندی می کنند؟
در واقع بهتر است قبل از انتخاب یک نوع خاص از لوگوموشن، جنبه های کسب و کار بررسی شود. به طور کلی ما چند نوع لوگوموشن داریم:
لوگوموشن های فلت و دو بعدی
یکی از اصلی ترین لوگوموشن هایی که طراحی می شود، لوگوموشن های دوبعدی یا به اصطلاح فلت است. این لوگوموشن ها را می توان در کسب و کارهای مختلفی استفاده کرد. اما اصلی ترین ویژگی این لوگوموشن ها، سادگی و مینیمال بودنشان است. در واقع بیشتر مواقع از ابزارهای گرافیکی ساده و کارتونی برای طراحی این لوگوموشن ها بهره گرفته می شود.
ویژگی های لوگوموشن فلت شامل موارد زیر است:
- سادگی در طراحی
- تایپوگرافی ساده و خوانا
- رنگ های ساده
- سادگی اشکال و فرم های مورد استفاده
با این ویژگی ها می توان لوگوموشنی تعریف کرد که به سرعت در یادها و خاطره ها باقی می ماند.
لوگوموشن سه بعدی
یکی دیگر از لوگوموشن هایی که ساخته می شود، لوگوموشن های سه بعدی است. همان طور که از نامش نیز پیداست، این آرم استیشن ها به شکل سه بعدی و دارای پرسپکتیو طراحی می شوند.
برای طراحی این آرم استیشن ها باید ابتدا ویژگی های سه بعدی به لوگو داد. سپس آن را به یک محیط سه بعدی انتقال داده و با صوت، حرکت و زاویه دوربین، طراحی لوگوموشن را تکمیل می کنیم.
اگر به دنبال خلق فضایی حرفه ای و جذاب برای لوگوموشن خود هستید، می توانید از این نوع لوگوموشن ها استفاده نمایید. آمارها نشان می دهد که استفاده از این لوگو اینتروهای سه بعدی، باعث جلب توجه بیشتر مخاطب و خرید از محصول می شود.
لوگو اینتروهای آماده
اگر چرخی در اینترنت بزنید، متوجه می شوید که لوگوموشن های بسیار زیاد آماده ای در فضای نت وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.
در واقع کافیست لوگو و متن مورد نظر خود را در این لوگوموشن ها جای گذاری کنید و سپس یک خروجی بگیرید. وبسایت هایی مثل canva برای طراحی چنین آرم استیشن هایی مفید و موثر هستند. بیشتر این ابزارهای آماده، آنلاین و رایگان هستند.
اما در نهایت باید توجه داشته باشید که طراحی این لوگوموشن ها معمولا ساده و غیرحرفه ای است. علاوه بر این ممکن است صدها کسب و کار دیگر نیز از آن ها استفاده کرده باشند. بنابراین گزینه ی مطلوبی برای کسب و کارهای جدی، محسوب نمی شود.
مزایای آرم استیشن چیست؟
اما حالا که با انواع لوگوموشن ها آشنا شدید، لازم است اندکی هم در خصوص مزیت های آرم استیشن صحبت کنیم! اساسا چرا از این لوگوموشن ها در ابتدای ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می شود؟ به دلایل زیر:
پرستیژ کاری را افزایش می دهد!
زمانی که شما از این ابزار استفاده می کنید، در واقع یک گام در برندسازی محصول خود جلوتر رفته اید. تمام کسب و کارهای حرفه ای دارای یک لوگوموشن ثابت هستند که در جاهای مختلفی از آن استفاده می کنند.
در واقع مخاطب با دیدن لوگوموشن متوجه می شود که با یک کسب و کار حرفه ای و نوین رو به روست و ناخودآگاه اعتماد بیشتری به کسب و کارتان می کند. بنابراین اصلا طراحی لوگوموشن را دست کم نگیرید.
اعتماد مشتریان افزایش پیدا می کند!
همان طور که گفتیم، اعتمادسازی یکی از اصلی ترین ویژگی ها و مزیت های استفاده از لوگوموشن است. زمانی که مخاطب با این طراحی رو به رو می شود، احساسات و اعتمادش برانگیخته شده و برخورد بهتری با برند شما خواهد داشت.
در واقع، اثرگذاری اولیه ی لوگوموشن بسیار مثبت و مفید تلقی شده است.
کسب و کارتان بیشتر در ذهن می ماند!
تمام شاکله و اساس تبلیغات و بازاریابی این است که برند شما بیشتر در ذهن مخاطب بماند. بنابراین باید همواره از تمام ابزارهایی که دم دستتان هست، استفاده کنید. یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب، استفاده از لوگوموشن است.
درست است که طول زمانی نمایش آرم استیشن معمولا کمتر از 10 ثانیه است، اما زمانی که در تمام محتواهای ویدیویی کسب و کار، چنین چیزی مشاهده شود، به تدریج برای مخاطب آشنا به نظر می رسد.
آمارها نشان می دهد که غول های بزرگی مثل یوتیوب، بعد از استفاده ی مداوم از آرم استیشن ها توانسته اند پیشرفت بسیار عظیمی در ماندگاری برند خود داشته باشند.
از دیگر مزیت هایی که می توان برای لوگوموشن نام برد، موارد زیر است:
- می توان از این لوگو اینتروها در پلتفرم های مختلفی استفاده کرد
- هزینه های تبلیغات را پایین می آورد و بازدهی بیشتری دارد.
- معرفی کسب و کار را حرفه ای تر جلوه می دهد.
سوالات رایج طراحی لوگوموشن
لوگوموشن بخش مهمی از ویدیوهایی است که روزانه در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. در واقع لوگوموشن می تواند به بیننده یادآوری کند که محتوایی که می بیند، محصول کدام برند و شرکت است.
اما به هرحال برای طراحی لوگوموشن ممکن است سوالات مختلفی ذهنتان را درگیر کرده باشد که به برخی از مهم ترین آن ها پاسخ داده ایم:
-
طراحی لوگوموشن سه بعدی بهتر است یا دو بعدی؟
همه چیز به نیاز شما بستگی دارد. محتوای کلیپ شما چیست؟ آیا لوگوی شما به شکل سه بعدی طراحی شده؟ معمولا پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا درک بهتری از ابعاد لوگوموشن خود داشته باشید.
-
هزینه طراحی لوگوموشن چقدر است؟
طراحی لوگوموشن یک جور هنر است. گرچه روی هنر نمی توان قیمت گذاشت اما معمولا بسته به سختی کار، هزینه ی خاصی دریافت می شود. در تیم خلاقیت مدیا، تلاش کرده ایم که هزینه خدمات خود را منصفانه در نظر بگیریم تا همه بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
طراحی لوگوموشن چقدر طول می کشد؟!
معمولا کل این فرآیند در کمتر از چند روز انجام می شود. با توجه به سرعت تیم خلاقیت مدیا، لازم نیست نگران تاخیر در طراحی لوگوموشن خود باشید.
-
آیا لوگوموشن ویدیوهای یوتیوب هم طراحی می کنید؟
فرقی نمی کند که ویدیوهای خود را در چه پلتفرمی آپلود می کنید، چرا که به هرحال، نیازمند لوگوموشن خواهید بود. بسته به فضای انتشار و قالبی که آن پلتفرم برای ویدیوهای خود در نظر می گیرد، می توانید ابعاد لوگوموشن خود را تغییر داده و سپس از آن استفاده کنید.
سخن آخر
در نهایت باید عنوان کنیم که طراحی لوگوموشن ها می تواند کسب و کارتان را یک قدم به جلو ببرد.
تیم حرفه ای مدیا، با خلاقیت و اراده ی قوی تلاش می کند که بهترین لوگوموشن ها را برایتان طراحی کند. شما می توانید همین امروز، سفارش خود را به آژانس خلاقیت مدیا بسپارید.
جهت تماشای نمونه کارها نیز به صفحه ی طراحی لوگو موشن مراجعه کنید.