راه اندازی پیج اینستاگرام از صفر تا صد!
راه اندازی پیج اینستاگرام را از کجا آغاز کنیم؟ همه ی چیزی که برای راه اندازی یک پیج اینستاگرام نیاز دارید، همینجاست...
راه اندازی پیج اینستاگرام
این روزها، همه ی کسب و کارهای معتبر، حداقل یک پیج اینستاگرامی هم دارند! می پرسید چرا؟
چون که سوشیال مدیا بستر ارتباطی بهتری با مخاطب فراهم می کند و یکی از مهم ترین اصول فروش، ارتباط با مشتریان است. به همین دلیل، فرقی نمی کند که کسب و کارتان چیست؟ همین امروز به فکر راه اندازی پیج اینستاگرام خود باشید!
اما چطور؟ آیا بهتر است یک پیج صفر را راه اندازی کنیم یا یک پیج با فالور بخریم؟ تبلیغات را از چه زمانی شروع کنیم؟ معرفی ما باید چگونه باشد؟ هر چند روز یک بار پست بگذاریم؟
در ادامه ی این مطلب از وبسایت آژانس تبلیغاتی مدیا، می خواهیم در مورد راه اندازی پیج از صفر تا صد صحبت کنیم. اگر شما هم نسبت به این موضوع علاقه مند و کنجکاو هستید، به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.
شروع پیج از صفر
معمولا توصیه می شود که یک پیج را از صفر، خودتان راه اندازی کنید. خریداری پیج هایی که آغاز به کار کرده اند و مقداری فالور دارند، همیشه هم به نفعتان نیست چرا که مخاطبین آن پیج با محتوای قبلی جذب شده اند. بنابراین ممکن است با محتوای شما کنار نیایند و خیلی زود تبدیل به مخاطبان شبح تبدیل شوند و هیچ فعالیتی روی پیج شما نداشته باشند. به این ترتیب خیلی زود، ممکن است که پلتفرم اینستاگرام به دلیل عدم ارتباط مخاطبین با شما، کارتان را سخت کند.
پس اولین گام این است که یک پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید.
انتخاب اسم پیج کاری
معمولا پیج کاری را با اسم برند نام گذاری می کنند. اما اگر قرار است کسب و کارتان را از همان ابتدا در فضای اینستاگرام بسازید و می خواهید نام برندی برای خود انتخاب کنید، توصیه می کنیم حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
- حتما نام خود را کوتاه انتخاب کنید
- در صورت امکان، از عدد برای نام پیج خود استفاده نکنید!
- در کنار نام انگلیسی پیج، نام فارسی آن را نیز در بیو ذکر کنید
بیو اینستاگرام را حرفه ای بنویسید
سومین گام از راه اندازی پیج اینستاگرام، نوشتن یک بیو حرفه ای است. در نوشتن بیو باید سعی کنید که از جملات خلاقانه و مخاطب پسند استفاده کنید. مثلا اگر کارتان فروش لباس است، نباید در بیو خود بنویسید: فروش لباس!
بهتر است چنین جملاتی را در بیو خود بنویسید:
- اینجا همه جور لباسی پیدا میشه!
- لباس رویاهات رو از همین جا انتخاب کن!
- من یه لباس فروش ساده نیستم. من رویاهات رو میسازم...
و...
حتما شماره تماس خود را در بیو بنویسید تا راه ارتباطی با شما راحت تر باشد.
محتواگذاری حرفه ای داشته باشید!
بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام، روند تولید محتوای شما آغاز می شود. برای اینکه به پلتفرم اینستاگرام ثابت کنید که برای ماندن، آمده اید باید تا 20 روز اول، هر روز پست بگذارید. استوری های روزانه را نیز فراموش کنید.
اگر می توانید، بهتر است که محتوای خود را در قالب ریلز بسازید چرا که بازدید بیشتری برایتان به همراه می آورد. ریلزهای خود را با توجه به ترندهای روز بسازید. از رقبای خود ایده بگیرید و در روزهای اول، محتوای خود را با توجه به آن ها بسازید تا به تدریج، روند تولید محتوا دستتان بیاید و بتوانید برای کسب و کار خودتان، ایده های خلاقانه تری بزنید.
در استوری ها فعال باشید
بدون استوری گذاشتن نمی توانید پیج خودتان را ارتقاء بدهید. به همین دلیل باید هر روزی چند استوری منتشر کنید. معمولا توصیه می شود که بین استوری ها 3 الی 4 ساعت فاصله بگذارید و پشت سر هم آن ها را منتشر نکنید.
استوری های شما باید متنوع باشند. مثلا یک عکس بگذارید و استوری بعدی را به فیلم اختصاص دهید. به این ترتیب مطمئن می شوید که تنوع را حفظ کرده اید و مخاطب خسته نمی شود.
روزانه بیش از 7 استوری نگذارید تا مخاطب خسته نشود.
تعامل با رقبا و همکاران خود را فراموش نکنید!
روزانه 20 الی 30 دقیقه را به تعامل با همکاران خود اختصاص دهید. مثلا بهتر است برایشان لایک، کامنت یا حتی دایرکت بفرستید تا ارتباط موثرتری با آن ها شکل دهید.
فراموش نکنید که اگر تعاملتان با همکاران بیشتر شود، احتمالا برای فالورهای آن ها نیز به پیشنهاد می شوید و خیلی زود می توانید فالور بگیرید.
روش های تولید محتوای وایرال را یاد بگیرید!
برخی از محتواها، قابلیت وایرال شدن دارید. سعی کنید ساخت چنین محتوایی را یاد بگیرید. بسته به هر کسب و کاری، ممکن است شیوه ی ساخت محتوای وایرال متفاوت باشد. بنابراین حتما این موضوع را در نظر بگیرید.
سخن آخر
در نهایت فراموش نکنید که راه اندازی پیج اینستاگرام یک معجزه ی خلق الساعه ای نیست. شما باید هر روز محتوا بگذارید و با مخاطب خودتان در ارتباط باشید. در غیر این صورت نمی توانید فالور زیادی بگیرید و یا توجه اینستاگرام را به خود جلب کنید.
ما در آژانس تبلیغاتی مدیا، خوشحال می شویم که در این مسیر همراه شما باشیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی پیج اینستاگرام، حتما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.
منتظرتان هستیم...