استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات چگونه است؟ آیا هوش مصنوعی برای فعالان مارکتینگ نگران کننده است؟

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

هوش مصنوعی شاید مهم ترین اتفاق قرن حاضر باشد. از همان روزهای ابتدایی که CHATGPT معرفی شد، تمام کسانی که آن را درک کردند، می دانستند که دیگر هیچ چیزی در دنیا به شیوه ی سابق نخواهد بود. بنابراین کسانی که هوشیارتر بودند، فورا شروع به یافتن پتانسیل های این ابزار در حوزه های مختلف کردند.

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات نیز خیلی زود مطرح شد و نتایج جالب توجهی به دست آمد. امروزه ابزارهای مختلفی در هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده اند تا بتوانند در تبلیغات و بازاریابی به شما کمک کنند.

در این مقاله از وبسایت آژانس خلاقیت مدیا می خواهیم در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات صحبت کنیم. اگر شما هم مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه هستید، حتما به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات

هوش مصنوعی می تواند در حوزه های مختلفی به کار بیاید. برخی از این حوزه ها شامل موارد زیر است:

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

  • تعریف دقیق پرسونای مخاطب و مخاطب شناسی
  • یافتن فرصت های جدید تبلیغاتی و بازاریابی
  • تقسیم بودجه ی تبلیغات در کانال های مختلف و میان مخاطبان مختلف!
  • نوشتن مقالات خلاقانه( البته هوش مصنوعی هنوز به قدرت کافی در زبان فارسی دست پیدا نکرده است)
  • آنالیز رقبا از بابت خلاقیت، استراتژی و هزینه های تبلیغات
  • شخصی سازی پیام هایی که برای مخاطبان ارسال می شوند.
  • پیش بینی کمپین ها و هزینه های تبلیغات

گزینه های بالا، صرفا بخشی از کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات و بازاریابی بود. ابزارهای زیادی ساخته شده اند تا این کاربرد، ملموس تر باشد.

ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی

آیا می دانستید ابزارهای مختلفی در هوش مصنوعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، تصاویر، کلیپ و ویدیوهایی تبلیغاتی بسازید؟

واقعیت این جاست که هنوز هم هوش مصنوعی قادر نیست که بدون یک دستور خوب، نتیجه ی خوبی تحویل دهد. به همین دلیل است که باید دستورنویسی را تمرین کنید. احتمالا به زودی، کسانی در سیستم های بازاریابی می توانند موفق ظاهر شوند که بتوانند دستورات بهتری بنویسند.

در ادامه به چند هوش مصنوعی در راستای ساخت تبلیغات ویدیویی، تصویری و...اشاره می کنیم:

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

کانوا (Canva)

کانوا را خیلی گرافیست ها می شناسند. حالا این نرم افزار و پلتفرم آنلاین، موفق شده که یک ابزار هوش مصنوعی به خود اضافه کند. شما با درج دستورات مختلف، می توانید عکس یا ویدیوی دلخواه خود را به دست آورید.

بیشترین کاربرد کانوا در ساخت عکس با هوش مصنوعی است که قطعا در روند تبلیغات خیلی به کارتان می آید.

DeapAI

یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی، DeapAI است که می تواند بهترین عملکرد را در نوشتن مقاله و ساخت عکس داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی هنوز به زبان فارسی چندان مسلط نیست و بهتر است دستورات خود را به زبان انگلیسی بنویسید.

بهینه سازی تبلیغات با ابزار Albert AI

یکی از مهم ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی، Albert AI است. این ابزار برای بهینه سازی تبلیغات و گرفتن بیشترین نتیجه از مارکتینگ، به کار می رود.

معاون توسعه ی این محصول می گوید که آلبرت بسیار هوشمند و دقیق است. به نحوی که هر پارامتری که به تبلیغات وارد شود را در نظر می گیرد و تحلیل می کند. سپس عملکرد آن را آزمایش می کند تا مطمئن شود که اثرات آن روی روند تبلیغات چگونه است.

اگر بخواهیم مثال واضح تری برای شیوه ی عملکرد آلبرت بزنیم، باید بگوییم که فرض کنید چهار پوستر برای محصول خود طراحی کرده اید. سپس آلبرت تنها با یک کلیک به شما می گوید که کدام پوستر، اثر بیشتری روی مخاطب می گذارد.

چنین عملکردی می تواند دنیای بازاریابی و تبلیغات را تکان دهد و دست کارشناسان بازاریابی را خیلی بازتر بگذارد. به این ترتیب ذره ای اتلاف انرژی، وقت و هزینه نخواهیم داشت.

می توان گفت که چنین ابزارهایی می توانند مکمل تیم های بازاریابی و تبلیغات باشند. ابزاری که دقیق تر و سریع تر است.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی

یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی، استفاده از آن در تولید محتواست. تا به حال، این کار را انجام داده اید؟

برخی از تولیدکنندگان محتوا، نگاهی سطحی به هوش مصنوعی دارند. بیشتر این افراد به دو شکل به هوش مصنوعی نگاه می کنند:

  • از آن برای تولید محتوای مستقیم استفاده می کنند. به این معنی که یک کلمه یا موضوع به هوش مصنوعی می دهند و از آن می خواهند که یک مطلب کامل برایشان بنویسد.
  • دومین دسته از تولیدمحتواکاران، از هوش مصنوعی می ترسند و تصور می کنند که به زودی، قرار است کارشان را از دست بدهند.

واقعیت اینجاست که هیچ یک از این رویکردها صحیح نیست. مشکل رویکرد اول این است که هوش مصنوعی، نمی تواند مانند یک نویسنده ی واقعی عمل کند. این هوش مصنوعی از مطالبی که در فضای مجازی وجود دارد، استفاده کرده و یک متن برایتان می نویسد.

در این نوع مقاله، خبری از هیجانات و احساسات نویسنده نیست. بنابراین نمی توان انتظار داشت که مخاطب هم با آن همراه شوند.

مشکل دومین رویکرد این جاست که اساساً تصویر کلی را نمی بینند. آیا زمانی که اینترنت، کامپیوتر و... به دنیا معرفی شدند، شغلی از بین رفت؟ در واقع برعکس این موضوع اتفاق افتاد. یعنی این ابزارها باعث شدند که صدها شغل جدید شکل بگیرد.

بنابراین شما هم به عنوان محتوانویس، نباید نگران کسب و کارتان باشید. به جای نگرانی، وقت بگذارید و ببینید که چه کارهایی می توان با این ابزار انجام داد که برایتان درآمدزایی داشته باشد.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات، خیلی از افراد را نگران کرده که مبادا شغل خود را از دست بدهند. اما باید بگوییم که این ابزارها، هرگز نمی توانند جایگزین نیروهای انسانی شوند. بنابراین می توان از آن ها استفاده کرد تا سرعت و دقت را بالا برد. بهترین نگاهی که می توان به هوش مصنوعی داشت، یک دستیار فوق العاده است.

.

 

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات