بهترین روش تبلیغات در اهواز!
بهترین روش تبلیغات در اهواز چیست؟ کدام یک از روش ها اثرگذاری بیشتری دارد؟ چطور فروش خودم را با تبلیغات بالا ببرم؟!
تبلیغات در اهواز
تبلیغات در اهواز چگونه است؟
آیا صاحب کسب و کاری هستید که نیاز به تبلیغات دارد؟ چقدر در مورد تبلیغات می دانید؟ اصلا می دانید که بهترین شیوه ی تبلیغات چیست؟
به عنوان یک آژانس تبلیغات در اهواز، می بینیم که خیلی از سفارش دهندگان و صاحبان کسب و کار، ایده های درستی در مورد مارکتینگ ندارند. اصلا نمی دانند که چگونه بهتر دیده می شوند!
در این مطلب از وبسایت آژانس خلاقیت مدیا، می خواهیم در مورد تبلیغات در اهواز و شیوه های صحیح مارکتینگ صحبت کنیم. مشتاق دانستن هستید؟
پس به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.
بهترین روش های تبلیغات در اهواز
اهواز شهر بزرگیست با جمعیتی فراوان!
بنابراین بستر خوبی برای تبلیغات به شما می دهد. مخاطب حاضر و آماده است اما کو تبلیغات درست و حسابی؟!
اجازه بدهید شما را با برخی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در اهواز آشنا کنیم:
تبلیغات بیلبوردی در اهواز
اهواز پر از بیلبوردهای مختلف شهری است که اتفاقا می توانند بازخورد خوبی داشته باشند. اما چرا انقدر استفاده های نادرست از این بستر فوق العاده می شود؟
دلیلش واضح است: طراحان بیلبوردها، توجهی به شیوه های جلب توجه ندارند!
بیشتر بیلبوردهای تبلیغاتی شهر اهواز، پر از اطلاعات هستند. اصلا فرصت خواندن این اطلاعات مهیا نیست. انواع شماره تماس ها و خدمات مختلف در بیلبوردها چپانده می شود بی آنکه توجهی به مخاطب شود.
طبیعی است که چنین بیلبوردهایی اصلا نمی توانند توجه جلب کنند.
در طراحی بیلبوردها باید به نکات زیر توجه شود:
- استفاده از رنگ های درست و جذاب( متناسب با شغل و...)
- شعارها و اسلوگان های جذاب و جلب کننده!
- تصاویر درگیر کننده!
بیشتر طراحان اصلا به چنین موضوعی توجه نمی کنند. مثلا کمپین اسنپ فود که در سطح شهر تهران برگزار شد را یادتان هست؟ تک جمله هایی مثل: پنیر بود اما نون نبود...
این جمله ها روی بک گراند صورتی که رنگ اصلی اسنپ فود است، درج شده بود! کمپینی که موفقیت آمیز بود و در خاطرها ماند.
ما از شما یک سوال داریم؟ کدام یک از طراحان و تولیدکنندگان محتوای بیلبوردهای اهواز به این نکات فکر می کنند؟!
تبلیغات آنلاین
یکی دیگر از بسترهایی که این روزها به شدت موثر است، بسترهای آنلاین مثل اینستاگرام است! تقریبا بیشتر کسب و کارهای اهوازی، یک پیج اینستاگرام دارند و مشغول تبلیغ در آن هستند.
اما واقعیت این جاست که بیشتر این پیج ها دیده نمی شود چرا که محتوای خوبی در آن ها تولید نمی شود.
شرکت های تبلیغاتی می توانند گزینه ی خوبی برای انجام این کار باشند. کار پیج اینستاگرام خود را به دست شرکتی بسپارید که پلتفرم های آنلاین مثل اینستاگرام، سایت و...را به خوبی می شناسد و می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
تبلیغات تراکتی
روشی منسوخ شده و بی فایده! اما همچنان هم شهری های عزیز و صاحبان کسب و کار، اصرار به انجامش دارند!
خود شما چقدر تراکت هایی که به دستتان می رسد را می خوانید؟! احتمالا شما هم مثل همه ی افراد، تراکت را در اولین سطل آشغالی که می بینید، می اندازید!
بنابراین چنین تبلیغاتی اصلا جوابگو نیست و باید به دنبال روش های جدید باشید!
تبلیغات خلاقانه
حتما شما هم می دانید که کبریت توکلی، بزرگ ترین و قدیمی ترین تولیدکننده ی کبریت در کل دنیاست! بله...ما در ایران، چنین برندهای بزرگ و غولی داریم!
اما چرا حرف از برند توکلی میزنیم؟! سال ها پیش که بحث خلیج فارس داغ بود و برخی از کشورهای همسایه به دنبال جعل نام آن بودند، کبریت توکلی اقدام جالب توجهی کرد:
روی جعبه کبریت های خود، نقشه ی ایران را به همراه خلیج فارس درج کرد و با فونت درشت نوشت: خلیج همیشه فارس!
این کبریت به همه جای دنیا رفت! در تمام ایرلاین ها استفاده می شود و خلاصه کمتر کسی بود که از کبریت های آقای توکلی استفاده نکند. واقعیت اینجا بود که فروش این کبریت ها به قدری بالاست که ناراحت شدن چند ایرلاین همسایه و کشورهای حاشیه خلیج، نمی توانست اثر زیادی روی فروش این کبریت بگذارد.
به همین دلیل خیلی زود، نام بلند خلیج همیشه فارس در همه جا دیده شد و به دیگران یادآوری کرد که این خلیج همواره فارس بوده و باقی خواهند ماند!
اما چه ربطی به تبلیغات دارد؟ این یک روش تبلیغ خلاقانه است...قرار نیست که تبلیغ شما روی بیلبوردها یا شبکه های مجازی منتشر شود. گاهی حتی یک جعبه کبریت کوچک هم می تواند بستری برای تبلیغات شما باشد.
در ادامه به چند تبلیغ خیلی معروف و خلاقانه اشاره می کنیم که واقعا اثرگذاری زیادی داشت:
کمپین موفق فیلم باربی
فیلم باربی، محصول سال 2023 همین الان در حال اکران روی پرده سینماهاست! اما چرا این فیلم را به عنوان مثالی برای تبلیغات خلاقانه آورده ایم؟
فکر کنم دلیلش واضح باشد! این فیلم از تمام پتانسیل های عروسک باربی برای فروش بیشتر استفاده کرده است. رنگ صورتی را این روزها همه جا می بینید. از ویترین مغازه ها گرفته تا موتور جستجوی گوگل( وقتی اسم فیلم باربی را جستجو می کنید، تمام متن ها به رنگ صورتی نشان داده می شوند)
صورتی رنگ باربی است و مدیران تبلیغاتی فیلم تا جایی که توانسته اند از این رنگ برای برندینگ و تبلیغات خود استفاده کرده اند.
تریلرهای خلاقانه، شعارهای بامزه و کنجکاوی برانگیز، استفاده از چهره های برتر هالیوود و حتی ارجاع به برخی از فیلم های مشهور تاریخ سینمایی، باعث شده که باربی فراتر از یک فیلم ظاهر بشه و عملا مثل یک محصول یا خدمات، فروش کنه!
فراری قرمز
حتما میدانید که فراری، یک برند لوکس خودرو در ایتالیاست! اما هیچ می دانستید که این برند، محصولش را به هرکسی نمی فروشد؟ و از همه مهم تر...
فراری باید قرمز باشد و تو بدون اجازه ی شرکت، نمی توانی رنگش را عوض کنی!
فراری برای فروش این ماشین، باید تحقیق کند و مطمئن شود که لیاقت کافی برای خرید این خودرو را دارید!
چند سال پیش که یکی از سلبریتی معروف، خودروی فراری اش را بدون اجازه رنگ کرده بود، ناچار به بازگرداندن خودرو و پرداخت جریمه شد.
این مدل از تبلیغات خلاقانه پیرامون یک برند لوکس، می تواند خیلی جوابگو باشد. واقعیت این جاست که فراری همچنان هم یک برند معروف است که هرکسی را به جمع مشتریان خود راه نمی دهد؟ می دانید چرا؟
چون خرید فراری یک ارزش افزوده برایتان ایجاد می کند! آیا خلاقیت از این بالاتر دیده بودید؟ که علاوه بر پرداخت پول فراوان برای یک محصول، منت هم به سرتان گذاشته شود که جنسی را به شما فروخته اند؟!
رپورتاژ آگهی
یکی از انواع شکل های تولید محتوا، نوشتن رپورتاژ آگهی است. شکلی خلاقانه از نوشتن محتوا که دانش فراوانی می خواهد.
حتما شما هم شنیده اید که برخی از سئوکاران، به صورت ماهیانه رپورتاژ آگهی می خواهند و از آن در سایت های مختلف استفاده می کنند.
اما رپورتاژ آگهی چیست؟
تصور کنید که قرار است تبلیغات یک سایت پزشکی را انجام دهید. تخصص پزشک مورد نظرتان هم زیبایی است. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی، باید مقاله ای کامل و جامع در مورد خدمات زیبایی بنویسید. فراموش نکنید که هدف اصلی نوشتن رپورتاژ، آگاهی بخشی به مخاطب است و در گام اول، توجهی به تبلیغات ندارد.
اما در لابه لای متن و به شکل هوشمندانه، باید اسم پزشک مورد نظر آورده شود. برخی از روش های اشاره به کسب و کار مورد نظرتان در یک رپورتاژ آگهی به شکل زیر است:
به نظر دکتر جاوید، تزریق بوتاکس می تواند یکی از مهم ترین پروسیجرهای جوانسازی پوستتان باشد...
یا
آمارها نشان می دهد که تبلیغات در آژانس هایی مثل آژانس تبلیغاتی مدیا می تواند تا 46 درصد، باعث رشد بازدیدهای سایت شما شود!
این نوع از تبلیغات و در قالب رپورتاژ، می تواند احساس اعتماد مخاطب را افزایش بدهد. به خصوص با توجه به این نکته که به نظر می آید هیچگونه نفع اقتصادی برای نویسنده و منتشر کننده رپورتاژ آگهی وجود ندارد.
تولید محتوا درآمد خوبی دارد؟
افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که امروزه با تولید محتوا مشغول درآمد زایی هستند. فرقی نمی کند که محتوای مورد نظر شما متنی است یا ویدیویی! چرا که هر دو شکل از تولید محتوا، طرفداران خاص خود را دارد و باید هر دو را در کنار هم پیش برد.
اما خیلی از افراد می پرسند که درآمد تولید محتوا چقدر است؟
باید بگوییم بسته به سرعت و دقت کار، می توانید از طریق تولید محتوا ماهانه 2 الی 20 میلیون تومان درآمد داشته باشید.
چرا باید تولید محتوا داشته باشم؟
اگر صاحب کسب و کاری هستید که نیاز به طراحی سایت دارد، حتما باید به فکر تولید محتوای آن باشید. تولید محتوا به شما کمک می کند تا بهتر دیده شوید و در میان مخاطبان، محبوبیت بیشتری کسب کنید.
مخاطب همواره به دنبال پاسخ سوالات و نیازهای خود است. اگر بتوانید با استفاده از تولید محتوا بهترین پاسخ را به سوال یا نیاز مخاطب بدهید، در رقابت با دیگران برنده خواهید شد.
فرقی نمی کند که پیج اینستاگرامی داشته باشید یا وبسایت، چرا که به هرحال به تولید محتوای دقیق و مناسب نیازمند خواهید بود
تبلیغات وایرال
یکی از شیوه های تبلیغات، این است که محتوای شما ویروسی و به اصطلاح وایرال شود! اما چه محتوایی این قابلیت را دارد؟
چند کمپین یا تبلیغ را به خاطر می آورید که ویروسی شده باشند؟ اجازه بدهید چند تا از این تبلیغات وایرال را با هم بررسی کنیم:
کمپین بیلبوردی اسنپ فود
حتما یادتان هست که حدود دو سال پیش، یک کمپین تبلیغاتی توسط اسنپ فود راه اندازی شد. اما این تبلیغ چه بود و چرا در ذهن مخاطب باقی ماند؟
برخی از ساکنان تهران و فعالان فضای مجازی از جمله توییتر، اعلام می کردند که مدتیست بیلبوردهایی را در سطح شهر می بینند که چنین مضمونی دارد:
شب بود، غذا نبود...
غذا بود، نون نبود...
تنها چیزی که روی این بیلبوردها دیده می شد، همین جمله بود روی بک گراند صورتی تیره!
همین موضوع باعث شد که بحث های زیادی در فضای مجازی شکل بگیرد و مردم با چنین محتوای شوخی کنند. چند وقت بعد که مشخص شد این کمپین متعلق به اسنپ فود بوده است، همه متوجه شدند که چقدر راه اندازی آن هوشمندانه بوده است.
طراحان این کمپین به خوبی می دانستند که چنین چیزی قطعا وایرال خواهد شد چرا که از رمز و راز در طراحی خود استفاده کرده بودند. مخاطب برای یافتن معنای این جملات، ناچار به فکر کردن می شد و همین موضوع، آن را در ذهنش ماندگار می کرد.
تبلیغات وایرال اسنپ
چند وقت پیش بود که بیلبوردهایی در سطح شهر دیده شد که اسنپ، از مردم درخواست کرده بود که سر راه خود به محل کار، در اسنپ هم کار کنند و به این ترتیب پولی هم به دست آورند.
گرچه محتوای این پیام خوشایند قشر زیادی از مردم نشد، اما مشخصا توانست توجه و تمرکز خیلی از افراد را بگیرد و وایرال شود.
تبلیغات پنیر خامه ای ویلی
حتما شما هم یادتان هست که پنیر ویلی، یک سری شعار جذاب برای برند خود نوشته بود که حسابی وایرال شدند:
بی تو لولوام، با تو کوکوام!
مردم شوخی های بسیاری با این ترجیع بند کردند و حسابی توانست موفق شود.
خدمات تبلیغاتی آژانس مدیا
ما به این فکر می کنیم که چگونه می توانیم به کسب و کار شما کمک کنیم!
مدیا خدمات متنوعی ارائه می کند:
- ساخت کلیپ های تبلیغاتی و تیزر
- راه اندازی وبسایت و سئو
- تولید محتوای پیج های اینستاگرام و...
- طراحی لوگو و لوگوموشن
هر یک از این روش های تبلیغاتی می توانند به دیده شدن کسب و کارتان کمک کنند. ما سال ها تجربه در حوزه های بازاریابی و تبلیغات داریم! ما بازار را به خوبی می شناسیم و روش های رقابت را بلدیم!
بنابراین می توانید با خیال راحت تبلیغات خود را به ما بسپارید.
سخن آخر
در نهایت باید بگوییم که تبلیغات در اهواز، کار ساده ای است. به شرطی که بدانید به کجا سر بزنید!
یک تبلیغ موثر و کارآمد، می تواند کسب و کار شما را در بازار اهواز معرفی کند! این بازار تشنه ی محتوا و تبلیغ خوب است. چرا شما آن کسب و کاری نباشید که بازار را سیراب می کند؟!
تبلیغات خود را به ما بسپارید و آسوده خاطر باشید...