بهترین روش تبلیغات کسب و کار

بهترین روش تبلیغات کسب و کار

بهترین روش تبلیغات کسب و کار چیست؟ از کجا بدانیم بهترین روش برای تبلیغات کسب و کارمان چیست؟!

بهترین روش تبلیغات کسب و کار

بهترین روش تبلیغات کسب و کار چیست؟

حتما شما هم شنیده اید که در یک کسب و کار موفق، بیش از 80 درصد هزینه ها صرف تبلیغات می شود!

شما اگر بهترین محصول را بسازید یا عالی ترین خدمات را ارائه کنید، اگر نتوانید خود را به مخاطب خاص خود بشناسانید، فایده ای برایتان نخواهد داشت و حتی یک ریال سود هم نخواهید کرد.

در این مقاله از وبسایت آژانس تبلیغاتی مدیا می خواهیم در مورد بهترین روش تبلیغات کسب و کار صحبت کنیم. فرقی نمی کند که کسب و کار شما چیست. به هرحال روش هایی که در این مقاله معرفی می کنیم می توانند بهترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارتان باشند.

تبلیغات در گوگل

یکی از بهترین روش هایی که برای معرفی کسب و کارتان می توانید به کار بگیرید، تبلیغات در گوگل است. این روش علاوه بر بازخورد عالی، به رشد وبسایت شما نیز کمک می کند.

بهترین روش تبلیغات کسب و کار

در صورتی که برای کسب و کارتان یک وبسایت طراحی نکرده اید، همین امروز به یک طراح سایت زنگ بزنید و سفارش بدهید. بعد از آن می توانید تبلیغات گوگلی را امتحان کنید.

تبلیغات در گوگل به این صورت است که گوگل شما را به مدت محدودی در فهرست های بالای جستجو به مخاطب نشان می دهد. مثلا در صورتی که کسب و کار شما در حوزه فروش آهن است، مخاطب با جستجوی کلیدواژه فروش آهن به شما خواهد رسید. بدون اینکه سئوی خاصی روی مطلب یا سایت خود انجام داده باشید.

تبلیغات بنری

برخی از سایت های پربازدید، امکان سفارش بنر تبلیغاتی را به دیگر کسب و کارها می دهند. حتما شما هم دیده اید که با ورود به این وبسایت ها، چندین بنر تبلیغاتی برایتان به نمایش درمی آید. این بنرهای تبلیغاتی سفارش برخی از کسب و کارهاست.

گرچه بازدید روزانه از این تبلیغات بنری بسیار بالاست اما نمی توان با قطعیت اعلام کرد که این نوع تبلیغات، بازخورد خوبی خواهد داشت.

تبلیغات توسط بلاگرها و اینفلوئنسرها

بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که صورت گرفته، جدیدترین نوع تبلیغات که همان استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرهاست، بیشترین بازخورد را مخصوصا میان نسل جوان تر دارد.

بیشتر جوانان نسل z، برای خرید محصول یا خدمات موردنظرشان، به نظر بلاگر مورد علاقه ی خود توجه می کنند و بر اساس توصیه های وی خرید می کنند.

بهترین روش تبلیغات کسب و کار

به همین دلیل استفاده از این بلاگرها می تواند کاربرد فوق العاده ای برای کسب و کارتان داشته باشد.

رپورتاژ آگهی

یکی از روش های فوق العاده موثر برای بهبود وضعیت سایت و تبلیغات، استفاده از رپورتاژ آگهی است. در رپورتاژ آگهی هدف این است که یک موضوع برای مخاطب توضیح داده شود بدون اینکه اشاره مستقیمی به برند یا محصول موردنظرتان شود.

سایت های بزرگ و پر مخاطب، به شما اجازه می دهند که رپورتاژ آگهی های خود را در آنجا منتشر کنید و با لینک سازی خارجی، بخشی از ترافیک سایت بزرگ را به وبسایت خود هدایت کنید.

این روش برای کسانی که می خواهند تبلیغات خود را در حوزه سئو سایت پیش ببرند، بسیار عالی و ضروری است.

تبلیغات ویدیویی

شاید هیچ چیز به اندازه تبلیغات ویدیویی نتواند روی مخاطب شما اثر بگذارد. یک ویدیوی کوتاه اینستاگرامی می تواند چندین میلیون بیننده داشته باشد و همین موضوع به رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی هرچه خلاقانه تر باشند، امکان وایرال شدن آن بیشتر خواهد شد و به این ترتیب می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید.

بنابراین می تواند گفت بهترین روش تبلیغات کسب و کار، تبلیغات ویدیویی است. این کار را به طور مداوم انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

تبلیغات میدانی

یکی دیگر از بهترین روش هایی که برای تبلیغات کسب و کار استفاده می شود، تبلیغات میدانی است. در این روش، به وسط شهر می رویم و تبلیغات خود را در معرض نمایش می گذاریم!

هر المانی که در شهر موجود است، می تواند به بستری برای تبلیغات کسب و کارتان تبدیل شود. از اتوبوس های شهری گرفته تا بنرهایی که روی سردر سوپرمارکت ها و دکه ها نصب می شوند.

تبلیغات میدانی، یکی از اولین شیوه های تبلیغات بود که اتفاقاً بازخوردهای مثبت زیادی داشت.

برخی از رایج ترین شیوه های تبلیغات میدانی شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات اتوبوسی و مترویی(تبلیغات کسب و کار روی اتوبوس یا قطار مترو نصب می شوند)
  • تبلیغات بنری و بیلبوردی( جایگاه های نصب بنر و بیلبورد اهمیت زیادی در تبلیغات میدانی دارند. به همین دلیل است که برخی از آنها با قیمت سرسام آوری اجاره می شوند)
  • تبلیغات تراکتی
  • تبلیغات نصب شده در ایستگاه اتوبوس و تاکسی
  • بیلبوردهای دیجیتال

و...

جدیدترین روش تبلیغات

حالا که با انواع روش های تبلیغات آشنا شدیم و مزیت های هر کدام را برشمردیم، می خواهیم در مورد برخی از جدیدترین روش های تبلیغات صحبت کنیم که اتفاقا بازخوردهای مثبت زیادی هم دارند:

  • تبلیغات یوتیوبی

یوتیوب یکی از قدیمی ترین پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو است. محبوبیت این پلتفرم بر کسی پوشیده نیست اما شاید برایتان عجیب باشد که بدانید یوتیوبرها چقدر درآمد دارند!

برخی از یوتیوبرها ماهانه درآمد میلیون دلاری دارند چرا که بازدید از ویدیوهای آنها بسیار بالاست. به همین دلیل تبلیغات یوتیوبی می تواند بسیار موثر باشد. گرچه این پلتفرم در ایران چندان به محبوبیت نرسید اما در حال حاضر، بلاگرها و اینفلوئنسرهای ایرانی نیز به این پلتفرم راه پیدا کرده اند و به تدریج، روند محبوبیت خود را آغاز کرده است.

تبلیغات یوتیوبی یکی از جدیدترین روش های تبلیغات برای کسب و کارهای ایرانی است.

  • تبلیغات پادکستی

تبلیغات پادکستی

پادکست ها چند سالیست که در ایران محبوب شده اند. پادکست هایی مثل چنل بی، رادیو دیو و...شنوندگان زیادی دارند. به همین دلیل است که به بستر مناسبی برای تبلیغات تبدیل شده اند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار، اسپانسر اپیزودهای مختلف این پادکست ها می شوند و به این ترتیب، نام خود را بارها و بارها در گوش شنوندگان و مخاطبان تکرار می کنند.

اگر فکر می کنید که کسب و کارتان به نحوی است که تبلیغات پادکستی به دردتان می خورد، اصلا از آن غافل نشوید.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که بهترین روش تبلیغات کسب و کار به کاری که انجام می دهید، خیلی بستگی خواهد داشت. مثلا برخی از کسب و کارها بهتر است از روش های تبلیغاتی موجود در فضای سوشیال مدیا بهره ببرند. برخی دیگر از کسب و کارها، بهتر است به سراغ طراحی سایت و روش های دیگری مثل تبلیغات بنری بروند.

به هرحال، مشاوره با یک شرکت تبلیغاتی می تواند بهترین راهکار شما برای یافتن موثرترین روش تبلیغات برای کسب و کارتان باشد.

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات