بهترین شرکت برند سازی چه کاری انجام می دهد؟!

بهترین شرکت برند سازی چه کاری انجام می دهد؟!

شرکت برند سازی اولین چیزی است که برای تقویت برند خود به آن احتیاج پیدا می کنید. اما خدمات این شرکت ها چیست؟ اصلا با انواع برندینگ آشنایی دارید؟

بهمن 24، 1401 | #تگ عمومی | تولید محتوا

شرکت برند سازی

شرکت برند سازی چه کاری انجام می دهد؟!

هویت ما تنها چیزی است که در اختیار داریم! هویتی که از بدو تولد در حال ساخت و شکل دادن به آن هستیم و تا انتهای زندگی مان نیز مشغول اضافه کردن به آن می باشیم!

فرقی نمی کند که یک شخص حقیقی هستید یا حقوقی! چرا که به هرحال نیازمند هویتی مشخص و منحصر به فرد هستید!

تمام آن چیزی که امروزه به نام برند سازی یا همان برندینگ می شناسیم، بر ساخت همین هویت کسب و کار تکیه دارد! اما آیا می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید؟ آیا می دانید که برند سازی چگونه انجام می شود؟ بهترین شرکت برند سازی را می شناسید؟

در این مقاله از وبسایت آژانس خلاقیت مدیا می خواهیم در مورد بهترین شرکت برند سازی و خدماتی که می تواند برایتان انجام بدهد، صحبت کنیم! اگر شما هم کسب و کار کوچک یا بزرگی دارید که برای برندینگ آن به دنبال جایی مناسب هستید، به جای درستی آمده اید. همین جا بمانید و به اسکرول کردن این متن ادامه بدهید.

برندینگ چیست؟

برندینگ به معنای تمام کارهایی است که شما برای آگاهی بخشی به دیگران در خصوص کسب و کارتان انجام می دهید. از یک تبلیغ ساده ی اینستاگرامی گرفته تا بیلبوردهای بزرگ شهری، همه و همه می توانند جزوی از برندینگ شما باشند. حتی رفتار پرسنل، پوششی که دارند، تکیه بر یک فرهنگ خاص و...می توانند بخشی از برند سازی شما باشند.

شما می توانید مطلب برند سازی را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

انواع برند سازی

نکته ی قابل توجهی که در این میان مطرح می شود، این است که برندینگ انواع و اقسامی دارد. هر یک از این انواع برند سازی نیازمند اقدامات خاص خود است:

شرکت برند سازی

  • برند سازی شخصی: در این شیوه از برند سازی، تمرکز روی نام افراد است. هر کسی که می خواهد در دنیای کسب و کار دوام داشته باشد، باید پرسونال برندینگ را جدی بگیرد. نام برند بزرگ اپل، بدون استیو جابز چه معنایی دارد؟ حتی گاهی مواقع نام خود فرد از کسب و کارش نیز مشهورتر می شود.
  • برندسازی شرکتی: در این شیوه از برند سازی، تمرکز شرکت برند سازی روی نام شرکت و کسب و کار است. در واقع تلاش می شود که نام تجاری بیشتر دیده شود. مثلا همه ی ما نام گلرنگ را شنیده ایم، اما کمتر کسی می داند صاحب آن کیست یا حتی وبسایت آن چیست و چه محصولاتی دارد.
  • برند سازی محصول: در این شیوه از برند سازی، روی برجسته کردن نام محصول تمرکز می کنیم. در واقع، به این ترتیب علاوه بر این که مشتریان زیادی به دست می آید، بلکه می توان آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کرد که فقط از همان محصول خرید می کنند.
  • برندسازی اینترنتی: در این شیوه از برندینگ، تمرکز بر فضای مجازی و اینترنت است. معمولا از طریق وبسایت و سوشیال مدیا تلاش می شود که نام برند شناخته شود.

شرکت برند سازی با توجه به نیاز افراد و کسب و کارها، یکی از شیوه های برندینگ را انتخاب می کند و بر اساس همان پیش می رود.

خدمات برند سازی

اما برند سازی شامل چه خدماتی می شود؟ چه ابزارهایی دم دستمان هست که با آن ها می توانیم به بهترین شکل ممکن، برند سازی خود را انجام دهیم؟

در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین خدمات برند سازی اشاره کرده ایم:

  • طراحی وبسایت: یک وبسایت می تواند بهترین بستر معرفی محصول و کسب و کار باشد. بنابراین هر کسب و کاری باید خود را در فضای وبسایت نیز به مشتریان معرفی کند. یکی از گام های ابتدایی برند سازی، طراحی وبسایت بر اساس مولفه های UI و UX است.
  • طراحی لوگو: مهم ترین هدف برندینگ، باقی ماندن در حافظه ی افراد است. بنابراین تلاش می کنند از لوگوهای خاص و جذاب به این منظور استفاده کنند. بهترین لوگوهای موجود، آن هایی هستند که هرگز از ذهن و خاطر نمی روند.
  • طراحی ست اداری: ست های اداری نشان دهنده ی هویت برند و وحدتی است که میان افراد شاغل در آن، وجود دارد. بنابراین می توان با طراحی ست اداری به برند سازی قوی تر کمک کرد.
  • تولید محتوا: بهترین ابزار شرکت برند سازی برای تقویت برند، تولید محتواست. این محتوا هر چقدر خلاقانه تر و بهتر باشد، احتمال ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که همواره می گویند محتوا پادشاه است!!
  • سوشیال مدیا: بهترین فضای ارتباط گیری با مشتریان و مخاطبان برند، سوشیال مدیاست. فضای سوشال مدیا می تواند شما را به مخاطبین هدف خود نزدیک تر کند. شما از این طریق بهتر می توانید آن ها را بشناسید و در نهایت خدمات بهتری می توانید به آن ها ارائه کنید. در نهایت تمام این نکات به برندسازی قوی تر شما کمک می کند.

 

تدوین استراتژی برند

یکی از مهم ترین گام هایی که برای برندسازی برداشته می شود، تدوین یک استراتژی قدرتمند است. شما نمی توانید بدون برنامه در این مسیر پیش بروید. به همین دلیل افراد و شرکت هایی هستند که به طور تخصصی اقدام به تدوین استراتژی برند می کنند.

آن ها با توجه به نیازها، ویژگی ها و جغرافیای برند اقدام به نوشتن یک استراتژی خاص می کنند و تلاش می نمایند که در همان مسیر پیش بروند.

تیم آژانس خلاقیت مدیا بهترین افراد را در اختیار دارد. افرادی که برای صدها کسب و کار استراتژی برند تدوین کرده اند و این مسیر را با موفقیت طی نموده اند.

فراموش نکنید که مسیر برند سازی، یک مسیر پر سنگلاخ است که به تنهایی نمی توانید آن را طی کنید!

خوشحال می شویم که در این مسیر همراه شما باشیم و با هم، برند شما را به منزل مقصود برسانیم...

بهترین شرکت برندینگ

تیم آژانس خلاقیت مدیا چند سال است که در فضای برند سازی، طراحی سایت، تبلیغات و ...فعالیت می کند! کار خود را از یک شرکت کوچک شروع کردیم و حالا تبدیل به تیم بزرگی در سرتاسر ایران شده ایم که تنها هدفمان، کمک به کسب و کارهای کوچک و بزرگ است!

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیا، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید!
همکاران ما همواره آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

هزینه برند سازی

اجازه بدهید از همان ابتدا این نکته را به شما بگوییم، قرار نیست بدون هزینه برند سازی انجام بدهید!

برای این که دیگران هم شما را بشناسند، باید مقداری پول در جیبتان باشد و برای تبلیغات خود هزینه کنید!

احتمالا شما هم شنیده اید که یک فیلم عظیم هالیوودی، دو سوم هزینه ی ساخت خود را خرج تبلیغات می کند. بنابراین بسیار مهم است که خودتان را به مخاطب عرضه کنید.

برندسازی می تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد. از آن جایی که برندینگ های مختلفی داریم( مثل پرسونال برندینگ و...) طبیعتا باید در انتظار قیمت های متفاوتی هم باشیم.

همان طور که اشاره کردیم، ما در آژانس خلاقیت مدیا خدمات مختلفی ارائه می کنیم که به برندسازی شما کمک می کند. از طراحی لوگو و پوستر گرفته تا راه اندازی کمپین های تبلیغاتی!

اگر می خواهید از هزینه ی هر یک از این خدمات آگاه شوید، کافیست سری به صفحه ی خدمات ما بزنید و قیمت هر یک را جویا شوید.

چرا باید برند سازی کسب و کار را انجام بدهیم؟

آیا می خواهید در بازار رقابت باقی بمانید؟ پس باید به یاد ماندنی باشید...

اصلی ترین راهکار شما برای تبدیل شدن به یک کسب و کار به یاد ماندنی، برند سازی است. ممکن است از راه های مختلفی به این هدف دست پیدا کنید.

شما هرگز نمی توانید لوگوی گوگل را فراموش کنید. یا هر کجا که باشید، لوگوی آدیداس و نایک را تشخیص می دهید. یکی از رویکردهای این شرکت های بزرگ، طراحی لوگوی حرفه ای و به یاد ماندی است.

شرکت برند سازی

بنابراین می توان نتیجه گرفت که یک برندسازی موفق، از طراحی لوگوی حرفه ای بهره می برد.

برخی شعارها هم هیچ وقت از یاد نمی روند. مثلا شعار معروف ال جی را به خاطر بیاورید:

Life Is Good

با وجود اینکه نامی از برند ال جی در این شعار آورده نشده، باز هم با شنیدن یا دیدن آن به سرعت، برند ال جی را به خاطر می آورید.

اصلی ترین کاری که برندینگ برای کسب و کار شما انجام می دهد، به یاد ماندنی شدن است. در واقع این مهم ترین چیزی است که برای رقابت با دیگران، به آن احتیاج دارید.

بهترین آژانس های تبلیغاتی ایران کدامند؟

علم تبلیغات و مارکتینگ، مدت زمان زیادی نیست که وارد ایران شده است. واقعیت این جاست که تا همین 15 سال پیش، خیلی از کسب وکارها از مدل های سنتی تبلیغات استفاده می کردند. در واقع، اصلا نیازی به مدل های جدید تبلیغاتی نداشتند.

اما امروز این وضعیت فرق کرده و نیاز به امتحان کردن مدل های جدیدتر است.

برخی از بهترین آژانس های تبلیغاتی ایران شامل موارد زیر است:

ایران نوین

بادکوبه

آفتاب

و...

اما این شرکت های بزرگ، هزینه های زیادی را به مشتریان خود تحمیل می کنند. بنابراین صرفا به درد شرکت ها و صنایعی می خورند که به اندازه ی خودشان، غول باشند.

برای کسب و کارهای نوپا و استارت آپ های تازه کار، شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی کوچک تر را پیشنهاد می کنیم. واقعیت این جاست که شرکت های کوچک هم همان خدمات را به شما ارائه می کنند.

ما در تیم خلاقیت مدیا، افتخار می کنیم که 100 درصد انرژی و خلاقیت خود را برای مشتریانمان صرف می کنیم! ما به رضایت شما اهمیت می دهیم و بهترین ها را فراهم می کنیم!

اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که نیاز به دیده شدن در میان رقبا دارد، ما اینجاییم که به شما کمک کنیم!

فرق پرسونال برندینگ با بلاگری!

وقتی که صحبت از پرسونال برندینگ می شود، خیلی از افراد تصور می کنند که منظورمان، همان بلاگر شدن است. اما واقعیت این جاست که به اندازه ی یک دریای وسیع میان این دو مفهوم فاصله وجود دارد.

وقتی که می گوییم پرسونال برندینگ، منظورمان این است که فرد، به عنوان صاحب کسب و کار، جایگاهی ویژه داشته باشد.

مثلا ایلان ماسک را در نظر بگیرید. واقعیت این جاست که اسم این فرد پیش از برندهایی مثل تسلا، اسپیس ایکس یا...مطرح می شود. به دلیل اینکه نام وی، به این کسب و کارها اعتبار می دهد. اما چه شد که ایلان ماسک تبدیل به یک نمونه ی مثالی برای پرسونال برندینگ شده است؟

تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین آدم های دنیا: واقعیت این جاست که پول و ثروت برای رسیدن به این جایگاه کافی بود. اما ایلان ماسک هوشمندانه از این ابزار استفاده کرد تا برند شخصی خود را به رخ بکشد. اسم ایلان ماسک تبدیل به نماد فناوری، مدرنیته و...شده است.

نوشتن کتاب: ایلان ماسک چندین کتاب در مورد تجارب خود نوشته است. می خواهید بدانید که نوشتن کتاب چگونه به پرسونال برندینگ شما کمک می کند؟ کافیست نگاهی به زندگی دونالد ترامپ، رابین ویلیامز، مارلون براندو، مریلین مونرو و ده ها فرد موفق دیگر بندازید. تمام آن ها کتاب هایی در مورد زندگی شان نوشته اند و در راستای تثبیت نام خود، تلاش کرده اند.

محتوای فراگیر: این روزها به هر پیج و کتابی که سر می زنید، نام ایلان ماسک دیده می شود. حرف های او به شکل نقل قول گفته می شود و خلاصه همه می خواهند شبیه به او شوند. این نهایت موفقیت در پرسونال برندینگ است.

اما حالا که ایلان ماسک را به عنوان نمونه ی موفق پرسونال برندینگ معرفی کردیم، باید بگوییم که این موضوع چه تفاوتی با بلاگری دارد!

بلاگر کیست؟

بلاگر کسیست که در خصوص یک موضوع خاص، تولید محتوا می کند. مثلا برخی از آن ها، بلاگر روزمره هستند. برخی دیگر نقد فیلم می کنند و برخی هم به عنوان تستر غذا، فعالیت دارند.

در واقع، تفاوت اصلی بلاگرها با کسانی که پرسونال برندینگ می کنند در یک گزاره ی ساده است:

بلاگرها تمام اعتبارشان را از موضوعی که رویش کار می کنند، به دست می آورند. در حالی که نام افراد معروفی مثل ایلان ماسک، به آن موضوع اعتبار می دهد و همین مسئله، پرسونال برندینگ را معتبر می سازد.

بلاگرها، معمولا برای دیده شدن ناچارند در مورد یک موضوع خاصی صحبت کنند تا از قِبَل اعتبار آن موضوع، خودشان هم معتبر شوند. اما کسانی که برندینگ شخصی را دنبال می کنند، بیشتر به دنبال مطرح کردن نام خود هستند. در واقع اعتبار نام، از اعتبار موضوع برایشان مهم تر است.

ما کدام را توصیه می کنیم؟

توصیه ی ما به عنوان یکی از بهترین شرکت های برند سازی این است که با توجه به نیازتان عمل کنید. اگر در حوزه ی خاصی مشغول به کار هستید و می خواهید نامتان را در آن حوزه معتبر سازید، پرسونال برندینگ می تواند گزینه ی خیلی خوبی باشد.

اما در صورتی که به قرارگیری در مقابل دوربین علاقه دارید و موضوع خاصی هم مد نظرتان نیست، بلاگر شوید!

البته این موضوع به این معنا نیست که بلاگرها می توانند در مورد هر موضوعی صحبت کنند. فراموش نکنید که بلاگرهای تخصصی، طرفداران بیشتری دارند.

به طور کلی این دو حوزه، بسیار متفاوت هستند و رویکردهای متفاوتی را دنبال می کنند.

سوالات رایج در مورد برندینگ

به عنوان یک شرکت تبلیغاتی، روزانه با ده ها سوال مختلف در خصوص برندینگ و تبلیغات مواجه هستیم. به همین خاطر است که برخی از مهم ترین و رایج ترین سوالات شما را گردآوری کرده ایم و به آن ها پاسخ داده ایم:

  • بهترین روش برای پرسونال برندینگ چیه؟

روش های مختلفی وجود دارد. اما در پرسونال برندینگ، تصویر شخص بسیار مهم است(بنکسی، فقط یک استثناء است). در نتیجه ساخت کلیپ های ویدیویی، عکاسی و...می تواند بسیار مهم و کارآمد باشد.

  • برندینگ حتما به فروش منجر میشه؟

قطعیتی در این مورد وجود ندارد. اما به هرحال برای اینکه فروش داشته باشید، باید برندتان در میان مشتریان آشنا باشد. در نتیجه پروسه ی برند سازی بسیار مهم است. می توانید از یک مشاوره ی تبلیغاتی استفاده کنید تا ببینید کدام یک از روش های برندینگ بیشتر برای کسب و کار شما مناسب است.

  • ما یک کسب و کار کوچک هستیم. آیا لازمه از همون اول برای برندسازی هزینه کنیم؟

طبیعتا هر شغلی به برند سازی احتیاج دارد. اما لازم نیست از ابتدای کارتان، هزینه های گزافی برای برندینگ داشته باشید. کافیست بخش کوچکی از بودجه ی کسب و کارتان را برای تبلیغات و برند سازی کنار بگذارید.

 

سخن آخر

در نهایت باید عنوان کنیم که شرکت های برند سازی می توانند عملکرد فروش شما را بالاتر ببرند. به شرطی که انتخاب درستی کرده باشد و به سراغ بهترین شرکت برند سازی رفته باشید.

ما در آژانس خلاقیت مدیا، تمام تلاشمان بر این است که خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه کنیم و مطمئن شویم که بهترین نتیجه ی ممکن را خواهند گرفت.

 

 

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات