روش های نوین برندسازی، برند شما را متحول میکند!
روش های نوین برندسازی را بشناسید. روش هایی که به شما کمک می کنند حضور موفق تری در بازار داشته باشید
روش های نوین برندسازی
می خواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید؟ دنبال روش های نوین برندسازی هستید؟ آیا از تکرار روش های قدیمی برندینگ مثل ساخت سایت، سئو و...خسته شده اید و می خواهید روش های جدیدتری را برای برندسازی امتحان کنید؟
پس حتما این مقاله از وبسایت مدیا را تا انتها بخوانید. قرار است چند روش کاملا جدید را به شما معرفی کنیم که برای برندسازی به کارتان می آید.
حتما به اسکرول کردن این مطلب ادامه دهید.
متمایز سازی برند
برند شما باید از دیگران متمایز باشد تا موفق شوید. هیچ کسی در این موضوع شک ندارد. اما آیا روش های متمایز سازی را می دانید؟
برای این که با دیگران فرق داشته باشید، به این چند نکته دقت کنید:
آیا قیمت محصول یا خدمات شما ارزان تر است؟ روی همین مسئله مانوور بدهید. اما روش های تکراری دیگر جواب نمی دهد. باید کاملا مشخص کنید که چرا ارزان تر محصول خود را عرضه می کنید. هیچکس آگاهانه و برای رضای خدا، چوب حراج به محصول و خدمات خود نمی زند.
آیا مزیت رقابتی شما، پاسخگویی تان است؟ پس آن را نشان بدهید. همیشه در سوشیال مدیا فعال باشید و در اسرع وقت به سوالاتی که از شما پرسیده می شود، جواب بدهید.
سعی کنید با کلماتی دوستانه، برند خودتان را معرفی کنید. مثلا اگر از شما پرسیده شود که چرا فلان محصولتان ارزان تر از دیگر جاهاست، می توانید چنین پاسخی بدهید:
مدیایی ها، ترجیح میدن که سود کمتری داشته باشن اما مشتریاشون زیاد بشه!
از هر فرصتی برای یادآوری نام برندتان استفاده کنید. حتی در پاسخ به سوالات مشتریان در پلتفرم های اجتماعی!
با مخاطب تعامل داشته باشید!
همان طور که گفتیم، تعامل و پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم است. سیستم های بزرگی مثل CRM اساسا به همین منظور طراحی شده اند.
اما اگر یک کسب و کار کوچک هستید که نیاز چندانی به سی آر ام ندارد، پس حتما لازم است که خودتان دست به کار شده و ارتباط انسانی با مخاطبان خود شکل دهید.
مثلا به تعامل استارت های بزرگی مثل اسنپ فود دقت کنید. یک نفر توئیت میزند و می گوید که کاش الان یه عالمه پیتزا برای خوردن داشت.
اسنپ فود، این توئیت را ریپلای کرده و می گوید:
امروز را مهمان اسنپ باشید. پیتزای موردنظرتان برای شما ارسال خواهد شد.
همین تعامل کوچک، وایرال می شود و همه می بینند! یک تعامل کوچک با مشتریان، باعث شد که اسنپ فود، میلیون ها تومان در هزینه ی تبلیغات خود صرفه جویی کند.
شما هم همین کار را انجام بدهید. اگر فکر می کنید که جای ارائه ی تخفیف در محصولاتتان هست، چنین تعامل های کوچکی با مخاطبان خود داشته باشید.
برندسازی مشارکتی را امتحان کنید!
می دانید در ابتدای مسیر برند سازی خود باید چکار کنید؟ باید از کمک برندهای بزرگ تر استفاده کنید و به آن ها پیشنهاد همکاری بدهید.
مثلا کار شما ارائه ی خدماتی مثل فروش نرم افزارهای حسابداری است؟ بنابراین باید به سراغ برندهای بزرگ تر از خودتان بروید و بگویید فلان مشکل را برایشان حل خواهید کرد. به این ترتیب همکاری میان شما و یک شرکت بزرگ تر شکل می گیرد و باعث پیشرفت و ارتقای هم می شوید.
وبینار برگزار کنید!
این روزها همه در حال برگزاری وبینار هستند. بنابراین شما هم می توانید اطلاعات خود را به شکل رایگان و در قالب وبینار با دیگران به اشتراک بگذارید! همین موضوع به پرسونال برندینگ شما کمک زیادی می کند.
این موضوع به خصوص در مورد کسانی کاربرد دارد که قدرت انتقال اطلاعاتشان بالاست. بنابراین باید از این قدرت خود در راستای برندسازی استفاده کنند.
برندینگ غیرمستقیم
یکی از روش های نوین برند سازی، برندینگ غیرمستقیم است. به این معنی که بدون اشاره ی مستقیم به نام برند، کاری کنید که برندتان در ذهن نقش ببندد. این کار با بازاریابی و تبلیغات غیرمستقیم حاصل می شود.
شاخص های زیادی را می توان برای این برندینگ نام برد. به همین دلیل ترجیح ما بر این است که با توضیح یک مثال، برندینگ غیرمستقیم را توضیح بدهیم:
در سال های گذشته، همیشه باید نام برند را همیشه ذکر می کردید و به قول معروف، نام برند را در چشم مخاطب می کردید!
اما دوره و زمانه عوض شده است. دیگر کمتر کسی جذب این نوع تبلیغات می شود. مردم در برابر بازاریابی و تبلیغ، هوشمند و فعال شده اند و هرچیزی را نمی پذیرند. به همین دلیل است که برندینگ و بازاریابی غیرمستقیم محبوب تر شده است.
مثلا فکر کنید که یک اپلیکیشن طراحی کرده اید که زمان بندی کارهایتان را منظم می کند. در چنین شرایطی به جای مانور مستقیم روی نام برند و کارایی آن، باید به شکل غیرمستقیم به مزیت های نظم و روتین زندگی بپردازید. مثلا باید بگویید:
- منظم بودن باعث کاهش استرس می شود
- منظم بودن می تواند کارایی و عملکرد افراد را چندین برابر افزایش دهد
- منظم بودن باعث می شود که جایگاه اجتماعی افراد بهبود پیدا کند
و...
لازم نیست حتما به اپلیکیشن خود اشاره کند. کافیست به درستی، درد مخاطب را متوجه شوید. سپس درست در زمانی که مخاطب فکر می کند که دردش چاره ای ندارد، می توانید درمان خود را به او پیشنهاد کنید.
بازاریابی غیرمستقیم می تواند اثرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد. چرا که مجبور نخواهد بود شما را انتخاب کند. مخاطبان زمانی که ناچار به انتخاب یک گزینه نباشند، احساس بهتری پیدا می کنند و در نتیجه امکان مراجعه شان به شما، بیشتر خواهد بود.
این یکی از تکنیک ها و روش های نوین برند سازی است.
سخن آخر
در نهایت توصیه می کنیم که روش های نوین برندسازی را به کار بگیرید تا زودتر به نتیجه برسید!
آیا نیاز به کمک دارید؟ می خواهید مسیر خود را بدون اشتباه طی کنید؟
پس همین امروز باید با تیم خلاقیت مدیا تماس بگیرید تا یک استراتژی دقیق و درست برایتان طراحی کنند.
ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم بهترین برندینگ ممکن را داشته باشید.
همین الان به صفحه تماس با ما سری بزنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.