پیش بینی رفتار مشتریان در سال 2024

پیش بینی رفتار مشتریان در سال 2024

پیش بینی رفتار مشتریان در سال 2024: مشتریان شما در سال 2024 چه رفتاری از خود نشان خواهند داد؟

پیش بینی رفتار مشتریان

پیش بینی رفتار مشتریان برای سال 2024

سال جدید با سرعت خیلی زیادی به ما نزدیک می شود. در کنار تمام شور و هیجانی که آغاز سال نوی میلادی به همراه می آورد، کسانی که در عرصه های تبلیغاتی فعالیت می کنند، باید به فکر روش های جدید تبلیغات هم باشند.

رفتار مشتریان هر ساله در حال تغییر است. بنابراین اصلا عجیب نیست که پیش بینی رفتار مشتریان در سال 2024 نیز توسط برخی از بازاریابان پیگیری شود.

در این مقاله از وبسایت آژانس تبلیغاتی مدیا می خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می توان رفتار مشتریان در سال 2024 را پیش بینی کرد! به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

اینفلوئنسرها بازار را به دست گرفته اند!

شاید باورتان نشود اما هنوزم که هنوز است، بلاگرها و اینفلوئنسرها اثر زیادی روی قدرت تصمیم گیری مشتریان دارند.

در واقع به نظر می آید که در حال حاضر، مشتریان کالایی را می خرند که اینفلوئنسر مورد علاقه شان توصیه کرده باشد. تحقیقات نشان داده که کاربران سوشیال مدیا، 17 درصد خریدهای خود را بر اساس نظرات این افراد انجام می دهند.

پیش بینی رفتار مشتریان

البته این عدد مربوط به میانگین کل است. جوانان دهه 80 و 90 درصد بیشتری را به خود اختصاص داده اند و 32 درصد خریدهای خود را بر اساس نظر بلاگرها و اینفلوئنسرها انجام می دهند.

اما چرا؟ این اتفاق از چه موقع رخ داد؟

واضح است که تجربه ی کاربری خیلی مهم است. زمانی که یک بلاگر رو به روی دوربین از تجارب خود سخن می گوید، فورا بر مغز افراد اثر می گذارد و آن ها هم مشتری می شوند. در واقع این هم نوعی بازاریابی دهان به دهان است البته با مقیاس خیلی خیلی بزرگ تر!

تمام کسب و کارهایی که می خواهند بهبود خوبی در کسب و کارشان شاهد باشند، باید همکاری با اینفلوئنسرها را در سال 2024 در نظر بگیرند.

سوشیال مدیا را جدی بگیرید!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر بیشتر خریدهای افراد از طریق سوشیال مدیا انجام می شود. در واقع وبسایت ها کارکرد اولیه را برای برخی از کسب و کارها ندارند. طبیعی است که فروشندگان لوازم شخصی یا ارائه کنندگان خدمات، می توانند بهره ی زیادی از سوشیال مدیا ببرند.

البته هنوز بخش زیادی از کسب و کارها به طراحی سایت نیاز دارند. چرا که اعتبار سایت از یک صفحه اینستاگرامی بیشتر است و راحت تر می تواند اعتماد افراد را به خود جلب کند.

واقعیت این جاست که برای اثرگذاری بیشتر و افزایش فروش، باید هر دو را داشته باشید.

خرید مجدد از شرکت ها!

به طور کلی اگر موفق شوید که یک فروش خوب داشته باشید، احتمال مراجعه مجدد مشتریان به شما بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید در فضای شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، باید بهترین تجربه ی ممکن را برای مشتریان خود فراهم آورید.

پیش بینی رفتار مشتریان

مثلا بررسی نشان داده که مشتریان به هنگام خرید از یک پیج اینستاگرامی، سه نگرانی عمده و کلی دارند. اولین نگرانی که مربوط به قانونی نبودن شرکت یا پیج موردنظر است. این موضوع 54 درصد نگرانی آن ها را شکل می دهد.

دومین دغدغه ی مشتریان به قابل استرداد نبودن محصول مربوط می شود. وقتی که یک کالا را به صورت آنلاین خرید می کنید، بیشترشان تضمینی نمی دهند که قادر به استرداد محصول باشید.

سومین نگرانی نیز به کیفیت محصول برمی گردد. از آن جا که خرید غیر حضوری می باشد، طبیعتا امکان دارد که کیفیت محصول خریداری شده با توقعات مشتری یکسان نباشد.

اگر بتوانید به نحوی این مشکل را برای مشتریان خود حل کنید، مطمئن باشید که در سال 2024، رونق خوبی به کسب و کارتان خواهید داد.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که پیش بینی رفتار مشتریان نیازمند سال ها تجربه است! فروشندگان قدیمی برای خودشان یک پا روانشناس هستند و خیلی خوب می توانند رفتار مشتریان خود را آنالیز کرده و تصمیم نهایی شان را پیش بینی کنند.

به همین دلیل است که معمولا موفق ترند. شما چه ایده ی دیگری به ذهنتان می رسد؟ به نظرتان در سال 2024، رفتار مشتریان چه تغییری خواهد کرد و به چه چیزی احتیاج پیدا می کنند؟!

دیدگاه خود را بذارید

آخرین مقالات